Wednesday, June 13, 2012

fid dah tinggalkan aku!

astaghfirullah..

dah setahun dia pergi tinggalkan dunia ni baru aku tau..

sorang pun tak bagi tau aku..

aku tau dari adik aku yang kebetulan berkawan dengan adik kepada kawan fid..

so untuk kepastian, aku tanya adib, betul ke fid dah tak ada..

memang betul, dah setahun arwah pergi.. tapi kenapa sorang pun tak bagi tau aku.. sedih kot..

padan lah contact tak dapat.. last dapat borak dengan dia masa akhir 2010..

dia call jemput aku datang rumah ada makan2.. tapi aku tak dapat nak datang sebab masa tu kat kelantan.. tak sangka tu terakhir kalinya kite orang berborak..

arwah memang baik, dia anak sulung, sanggup tak nak sambung belajar sebab nak tolong adik2 belajar.. ye la ayah arwah pun dah tak ada, memang tu jadi tanggungjawab sepenuhnya pada arwah nak tolong ringankan beban ibu dia..

dia ada bagi tau, dia ada niat jugak nak sambung belajar, nak jadi akauntan katanya..
dia cakap sekurangnya, dia tak banyak duit, dia boleh pegang dan uruskan banyak duit.. hee~

tapi ajal maut ditangan Allah, tak ada siapa yang tahu kan.. erm, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan mereka yang beriman.. amin..

after dah tau cerita ni, aku pergi ziarah famili arwah..
subhanallah, banyak yang arwah dah buat untuk famili dia secara senyap2..
untuk dapatkan pendapatan yang cukup, dalam sehari macam2 arwah buat..
ibu dia cerita semuanya, sangat kagum aku pada arwah..
demi keluarga, apa saja demi keluarga..

ibu dia jemput kenduri arwah next month..

p/s : Al-Fatihah buat arwah.. tak nak nangis tapi bila tengok gambar arwah mesti menitis jugak.. :(

yours faithfully,
mumuwawayaya

No comments:

wow awesome!