Monday, June 11, 2012

aku tak pernah telan susu ibu?

balik dari hospital aku bagi tau abah yang tekanan darah rendah,, dan2 bapak aku cakap "tu la, masa kecik kau tak minum susu mak,,"

what? tak pernah minum? ye je abah?

ye.. tak caye tanya mak sana..

aku pun macam biasa kacau mak aku kat dapur..

mak masak apa tu, boring kan makan yang kite selalu masak? maklumlah tak sedap.. hehehe..
mak betul ke yang kite tak pernah minum susu mak?

eh minum la, sape cakap tak minum?

abah.. sedih je kan.. rugi kot kalau tak pernah minum.. (erk,,ape aku cakap ni).. maksud kite, berkat air susu ibu tu..

minum la dik,, kau tau cerita tak yang kau dulu sebenarnya lambat 2hari tengok dunia ni,, abah pulak nak kau keluar normal.. abah kau bagi mak minum air kunyit, air nenas, air halia,, segala macam dia bagi, biar rasa sakit nak beranak tu datang,, tapi dah lambat 2hari kau tak keluar, doktor decide kau keluar ikut pintu (operation)..takut lemas berenang2 pulak kau kat dalam perut mak..

hui,, mesti sakitkan mak.. kesian mak.. :(

kalau kesian belajar betul2, kuatkan semangat, jangan cepat sangat givup..

oke, baiklah.. 1st class degree kite bagi kat mak dengan abah nanti.. wee~

p/s : korang cuba la tanya mak bapak korang, cerita masa korang nak tengok dunia,masa zaman kecik korang, bila korang start tak pakai lampin, bila korang pandai jalan, aku dah interview mak bapak aku, korang bile lagi.. memang kelakar dengar dorang cerita..

yours sincerely,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!