Sunday, June 10, 2012

aku ada 2orang adik?

masa pergi medical checkup, aku ternampak sorang nurse ni uniform dia kelihatan pelik..

jadi aku tanya mak, mak kenapa uniformdia macam tu?

tu uniform mengandung la..

owh ye ke? dulu mak pakai macamtu la?

haah, da buang da pun..

TIBA-TIBA AKU BOLEH TERKELUAR SOALAN NI ~ mak dulu ada plan2 takk nak anka berapa?
(erk! ape aku tanya ni? oke tunduk kejap, harap mak tak fikir pelik.. apakah soalan ni!)

tak ada pun.. tapi abah ada plan nak anak 5orang..

ye ke mak? tapi kesian kan 4 orang je.. (ape aku respon macam ni,, sebenarnya aku nak adik lelaki tapi dapat pompuan)

then MAK PUN CERITA,, YANG MAK PERNAH GUGUR!

WHAT? GUGUR? TAK TAU CERITA PUN!

dah lama cerita nya, tahun 94 tak silap mak.. masa tu mak ambil kursus bidan, balik lambat, strees, tak cukup rehat, dan tanda2 pregnant tu..lambat datang bulan..
mak tak sempat nak pergi buat checkup...dah lama2 tu, mak datang bulan, kali ni lama macam tengah berpantang flow dia.. so mak rasa mak gugur, benda tak jadi lagi, mana la nampak kan.. tapi cerita lama,mak pun tak perasan.. ada je kes macam mak ni..

erm..abis tu mak tak ada check ke? betul ke gugur..

tak nak la, takut kecewa..

abah tau tak? abah cakap apa?

tau,nak buat macam mana, tau pun benda dah jadi.. dah la dik benda dah lama..

i obey u mom, kesian mak abah, kalau betul, mesti dah sebaya ain, mesti sekarang tengah sibuk2 nak sambung belajar.. ( argh apakah aku! melalot.. redha.. tapi kalau betul, dan dia adik lelaki kan best..)



dulu aku selalu cakap kat mak, mak adik nak adik laki, masa tu aku tak suka adik aku, sebab dia perempuan dan dapat je apa yang dia nak, maklum lah masa kecik kan kuat jeles tengok adik macam tu.. walaupun selalu aku cakap aku minta tapi...

mak sangat sabar dan lembut je jawab, mak tak boleh bagi adik lagi..

tapi kenapa?

sebab tak boleh sayang..

sob..sob..sob..dah besar ni baru aku tau, kesian mak..

mak maafkan adik sebab selalu minta nak adik laki, dulu adik tak tau pun, after seseorang ibu tu dah beranakkan anak secara belah perut sebanyak 3 kali tu, perlu ikat peranakan dan tak boleh mengandung lagi( aku tak pasti betul ke tak, aku bukan budak sains, jadi aku cakap apa yang paham je, kalau salah betulkan taw..heehehe..)

p/s : pape pun aku sayang adik aku sorang ni, walaupun keras kepala, tapi dia genius, brilliant! semua periksa besar dia dapat result awesome dan gempak.. memang kejutan lah budak ni!

yours sincerely,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!