Saturday, June 2, 2012

cik mayang?bukan aku!

~excuse me miss!
~excuse me cik mayang!
~ellow cik mayang!

erk? cik mayang? aku toleh kiri kanan depan belakang atas bawah!

kau cakap dengan aku ke?

(muka pelik dan mata membulat..)

oke! kenapa kau buat muka macam tu? aku salah cakap ke?

ellow beb! kau kenapa? cik mayang mana pulak? kat sini tak ada orang nama mayang..

senyap pulak dia ni? ke pertuturan aku kasar sangat? (oke twiss!)

ye cik.. nak cari cik mayang? kat sini tak ada yang nama cik mayang. ulik mayang pun tak de kat sini..

~maaf saya, salah orang, muka awak sama dengan kawan saya.. fail lah! hahaha...

oke dia gelakkan aku, ni rasa nak bagi kaki cap kasut buruh ni!
oke fine, bahasa kau, terasa diperli pulak, lepas ni aku try ber"awak-saya".. tapi nampak macam lemah lembut sangat pulak.. erk! bahasa aku, jadi diri sendiri sudah, mintak2 tak jumpa orang tadi, malu la siot, dia laki lagi sopan dari aku. bhahaha...

p/s : bahasa jiwa bangsa,, budi bahasa budaya kita..
dressup da macam perempuan melayu terakhir, tapi fail pulak, tutup muka dan buat muka selambe! ade aku kisah!

yours faithfully,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!