Tuesday, July 3, 2012

MUTIARA RINI HILL

sudah lama tak mengepost entry nampaknya! ini disebabkan
~~~we're here! MUTIARA RINI HILL!

hooyeah! hooyeah!

selamat berpindah ke rumah baru, yang tersergam indah..
rumah 2tingkat 4kamar tidur dan 3kamar mandi..

masa rumah ni belum siap, aku ikut abah pergi tinjau2 dan fikir nak ubah elok rumah ni macam mana.. so, bila first time tengok dan masuk rumah ni, MACAM PERNAH AKU MASUK RUMAH INI TAPI DI MANA YA?

owh ye,design rumah ni sama dengan rumah kawan aku yang kat kajang tu,, hahaha,, sebijik sejiban.. ooooo, arkitek ni tiru design ke macam mana ni.. mungkin kebetulan idea sama ataupun memang arkitek yang sama design.. heh, tak tau la..

dan sekarang dengan kerjasama earth equipment company, siap sudah semua ubah elok rumah ni..banyak2 part, aku suka dapur! sangat cantikmeh,macam kat hotel kau! baru semangat nak masak.. boleh la jadi master chef lepas ni.. bhahahaha...

* beginilah rupa dapur idaman ku!

owh ye, aku jealous dengan mak abah ni, hah? sebab apa pulak? sebab master room dia bapak besar punye! abah siap buat lib mini lagi dalam bilik dia! yang best nye, buka je tingkap,memang dapat cahaya matahari secukupnya, design bilik dorang pun macam kat hotel dah aku tengok.. tapi takpe la jealous sikit je, yang penting impian abah nak duduk rumah macam banglo dah tercapai..design memang class la.. memang puas hati.. owh ye,gambar bilik pun tak kan nak masukkan jugak.. tak payah kot..

bilik kami, adik beradik, lagi awesome,, tapi takpayah cerita panjang la, biarlah rahsia *bak kata dato' ct..bhahaha..

bilik air a.k.a jamban..memang style hotel.. senang cerita semua part aku bagi 5stars la..hahaha..over bebenor..

dan yang penting, setiap petang aku round taman dengan my tenggiling.. tenggiling sekarang dah ada pakwe..hehehe..beli rumah ni, dapat mountain bike kot! wee~ tak ada sape nak bawak dia.. tapi disebabkan rumah ni agak jauh dengan kedai,aku memerlukan khidmat mr.bike ni..memang ada motif aku menggunakannya, mana la tau malang kan tak berbau, kalau la hilang tak la peras menonggeng aku, ye la kan bike free..kalau tenggiling aku yang hilang? wah!! tok dopek den bayang kan..sob..sob..

p/s : raya sakan la tahun ni deme sume..kuangkuangkuang..of course la! peace yaw!

yours sincerely,
keeyamustafa

3 comments:

Unknown said...

best dpt rumah baru... keluarga sy akan buat rumah baru lg 3 tahun... lame lg...

Unknown said...

@faizul osman : opcos best :) sbb ala2 dlm taman.. 3tahun? pejam celik pejam celik dah 3tahun.. kejap je tu..

Minah masak said...

CANTIK cabinet dapurkayu tu...
Bolih tak BAGI tahu SIAPA contractor nya....

wow awesome!