Wednesday, July 4, 2012

si adik 1st day outsider!

today!
belanja adinda kesayangan hamba makan kat kenny..
actually, belanja dia sebab she got 8As! hooyeah!
memang agak lambat untuk belanja dia atas kejayaan yang diraih.
mana tak nye, dia dapat result bulan 12 last year, aku belanja dia bulan 6 this year..makan setengah tahun juga nak menunaikan janji..hee~


*tengok muka dia, gembira sungguh dapat makan spaghetti! TANGY CHICKEN SPAGHETTI!

lagipun adik aku dah sekolah teknik, sebelum ni duduk kat asrama, dah 5bulan kat sana, tiba2 nak jadi outsider pulak! layankan je la budak2 zaman sekarang ni, macam2!
untuk melayan budak kempunan ni, aku dah sampai dulu kat angsana dan tunggu dia kat sana. sampai je dia kat sana, dia call aku tak dapat, jumpa2 je dia muka dia dah lain.. hahaha,, sumpah budak ni nak nangis.. tergelak aku tengok..

~KAK! NAPE TAK ANGKAT FON..*muka merah padam..
~ALA TUNGGU KEJAP JE PUN, TAKKAN AKU NAK TINGGALKAN KAU, KAN DAH JANJI KAT SINI..NAK NANGIS LA TU?

pang! senget punya budak, belasah aku dengan buku!
amik kau kena tonjol kepala dengan aku..+ aku gelakkan dia kaw2!

terus pergi kenny, dan mak datin ni order mengikut cita rasa beliau..

*tengok ni budak yang betul2 lapar! sungguh gelojoh nye!

so, disebabkan hari ini hari pertama dia bergelar outsider, dan tak pernah serta tak tau macam mana nak balik naik bas, aku pun berkorban untuk hari ni, demi mengurus dan teman dia supaya selamat sampai ke rumah dengan selamat. tunjuk segala bas yang ke sana ke sini, no bas itu dan ini, tekan loceng begini dan begitu, cakap begini dan begitu.

mula2 dia pening juga, maklumlah tak pernah survive sendiri untuk naik kenderaan awam yang bernama BAS TAMBANG, selalunya naik cab je.. dan setelah diterangkan dengan nyata, she looks ok! walaupun agak risau sebenarnya, takut adik aku ni tak sampai rumah. serisau aku ni, mak aku yang paling risau, sebab adik aku ni first time ever katanya.

insyallah, you can do it adik! lagi pun kau dah 16.. tak tau tanya, kalau tak tanya sesat jalan..

p/s : masa sekolah dulu aku merasa pergi sekolah jalan kaki macam mana, tak perlu bas sekolah, sebaliknya adik aku sekolah pagi petang akan ada bas sekolah yang jemput. kalau tak, mungkin aku macam adik aku, berkerut-kerut nak naik bas mana satu.

yours sincerely,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!