Tuesday, July 17, 2012

HADIAH CINTA UNTUK ILAHI

salam semua, kita nak kongsi satu buku yang paling sesuai untuk makanan minda dan menambah ilmu agama. bak kata pepatah melayu 'menuntut ilmu biarlah sampai ke negara china'. jauhnya sampai negara china? bukanlah sampai ke sana, tapi maksudnya selagi masih bernyawa, ilmu perlu dicari kerana ilmu ada dimana sahaja dekat atau jauh, dengan ibu bapa kita juga kita boleh dapat ilmu, dengan guru atau pensyarah sudah semestinya. pepatah arab juga ada mengatakan 'menuntut ilmu itu wajib ke atas setiap muslim'.


*HADIAH CINTA UNTUK ILAHI NUKILAN MUHAMMAD RASHIDI BIN HAJI WAHAB
TERBITAN KARANGKRAF BERHARGA RM18 SAHAJA

penulis berasal dari kedah, baru berusia 27 tahun dan sedang melanjutkan pengajian diperingkat sarjana(MA)Usuluddin di UDM/UniSZA.

buku ini mesti kita miliki kerana terdapat kupasan Ramadhan dan ibadah puasa secara mendalam, lengkap dengan sejarah, panduan ibadat, kelebihan dan keistimewaan setiap ibadat, membantu memahami persoalan puasa dengan lebih terang, mendapatkan kualiti puasa yang optimum, memandu mengisi waktu ramadhan dengan mendekatkan diri dengan-Nya dan akhir sekali mendapat impak puasa yang unggul.

p/s : pada pendapat saya, buku ini sangat bagus kerana memberi penerangan yang teliti berkenaan puasa, penekanan perkara yang penting yang selalu dipandang ringan telah memberi kesedaran supaya lebih berdisiplin dan berhati-hati dalam melakukan sesuatu ibadat supaya diterima dan diberkati Allah. *testimoni saya :)

'SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK" BERSAMA KITA MENDEKATKAN DIRI PADA-NYA DAN SEMOGA SEGALA IBADAH KITA DITERIMA. AMIN. :)

yours faithfully,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!