Saturday, May 26, 2012

ziarah dia :)

itu dia,
dia datang lagi,
datang dalam mimpi aku,
datang dengan ucapan terima kasih.

itu dia,
dia datang lagi,
datang dalam realiti hidup aku,
malang sekali bukan dia rupanya.

itu dia,
dia datang lagi,
datang dalam peribadi sepertinya,
dia bukan untuk aku.

itu dia,
dia datang lagi,
datang dengan senyuman yang aku rindu,
tapi sayang bukan dia yang aku cari.

itu dia,
dia datang lagi,
datang dengan memberi harapan,
mungkin dia yang aku cari.

itu dia,
dia datang lagi,
datang dia sepertinya,
tapi yang lain menyukainya.

itu dia,
dia datang lagi,
sepertinya memahami aku,
tapi tak dapat mendengar kata hati aku.

itu dia,
dia datang lagi,
bayangan dia,
hanya khayalan aku,
dia pergi dulu,
pergi menghadap yang Maha ESA,
Allah sayang orang sebaiknya,
jaga dia untuk aku YA Allah.

p/s: mungkin terlalu ingat tentang dirinya, dia yang berada di sana.
dia pesan walaupun dia tiada, dia masih melihat aku, menunggu doa aku.
tempat persemadian yang nyaman dan harum mewangi, dibawah pohon yang rendang.
aku jaga tempat berehatnya, sentiasa bersih, sejuk mata memandang.
air mawar aku siram, bunga segar aku taburkan, moga bunga2 ini bertasbih untuknya.

sampai syurga,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!