Tuesday, August 14, 2012

kasut misai kasut bertali

ingat lagi dulu masa sekolah trend kasut bertali bukan main lagi pop pop! jenama bergemerlapan kat sekolah antaranya converse, all star, all america, epallas, jazz star, bata dan sewaktu dengannya. aku antara yang terjebak dengan trend kasut bertali ni, start dari darjah3 sampai form4. tadika sampai darjah 2 aku setia dengan kasut strap berjenama spark!dan bila dah form5 aku dah rasa malas untuk mengikat kasut apatah lagi memberus menyental kasut sehingga putih bersinar, jadi aku telah berpaling ke zaman lampau untuk memiliki kasut yang diberi nama spark itu..

okay, di sini aku cuma nak kongsi cerita pasal kasut bertali, macambiasa yang pernah dilalui oleh mereka yang memakai kasut bertali ni, tali akan terurai, atau dengan kata yang lebih mudah difahami tali kasut akan terbuka dari ikatan yang kemas berbentuk reben. time tali kasut terbuka ni la aku malas nak betulkan ikatannya, maka dengan muka yang tidak bermaya aku meminta ihsan dan belas kasihan rakan aku untuk mengikat tali kasut aku..hohoho..nampak teruk sungguh kan..tapi kawan aku memang terbaik, tak membantah pun, buat je, owh ye sebelum tu jangan fikir macam2, aku tak ada bagi ubat guna2 atau telah memukau kawan aku untuk menurut perintah tanpa membantah tetapi keadaan aku masa ikatan kasit terbuka tu tidak mengizinkan aku untuk membetulkannya sendiri, sebab asal aku tengah makan mesti tali terbuka, jadi kawan aku yang baik hati ni tolong la aku..hehehe..sweet tak? macam kat gambar bawah ni..kadang aku tak perasan pun tali kasut terbuka, kawan aku yang tegur danbetulkannya untuk aku, untungkan aku? sampai sekarang kami jadi kawan baik..

disebalik keuntungan aku mempunyai kawan yang baik ini, ada yang menegur, kenapa keu biarkan dia suruh kau ikat kasut dia..dah macam hanba aku tengok..telinga aku tajam, spy aku banyak, ofcos sampai ke telinga bilaorang bercakap..ok fine, korang jelly kan.. so bila benda yang aku rasa bukan satu penghinaan terhadap kawan aku, tapi dipandang sendeng oleh orang lain, aku dah tak minta, dan tak bagi kawan aku betulkan tali kasut aku.. aku buat inisiatif baru untuk menyelesaikan masalah tali kasut ni. bial cukup termenung dan menanam benih untuk membuahkan idea, akhirnya aku ikat kasut longgar sedikit, tali terakhir berbentuk reben aku simpan ke dalam, jadi bila tanggalkan atau pakai semula kasut, aku tak perlu bersusah payah untuk membongkok dan menonggeng untuk memakainya, tinggal sarung dan boleh pakai sambil berjalan. selesai masalah! genius! dan style ini menjadi ikutan kawan serta junior, sehingga sekarang..jadi sangat berbangga sedikit aku tentang kejayaan ini, mungkin styleini telah merebak diseluruh daerah johor bahru, atau negeri johor, atau negeri yang berjiran dengan johor, atau Malaysia..#MYsygMALAYSIAku..

p/s : cakap pasal kasut ni, aku elergik dengan orang yang pakai kasut, lepas tu pijak bahagian belakang kasut, maksudnya tak sarung kasut dengan sempurna, nampak serabai! dan paling elergik sekali jalan menyeret, ibarat berat sungguh kaki bagai diletak batu bata diatasnya. sangat mengganggu ketenteraman awam..

yours sincerely,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!