Thursday, August 2, 2012

al-kisah lagu raya

sudah 2minggu kita menjalani ibadah puasa, lagu2 raya sudah mula berkumandang di corong2 radio. aku sendiri punya koleksi lagu raya, dari zaman auntie ogy rashid sampailah zaman hujan band.

banyak2 lagu raya yang paling aku suka SATU HARI DI HARI RAYA BY M NASIR
*sungguh liriknya menyentuh hingga ke kalbu. lagu yang mengingatkan kita pada Maha Pencipta dan pada ayah dan bonda.

pagi2 tadi dah ada lagu ni kat radio era. tau je yang aku nak request. sorang2 pulak tu, feeling sob story la. walaupun sekarang duduk dengan mak dan abah tapi still rasa sedih. actually aku takut dan tak boleh bayangkan kalau mereka tiada di sisi. masa sem3, aku dapat khabar mak abah sakit je terus meraung nak balik, tapi mak abah cakap dorang ok. akak call samapai aku tak boleh nak bercakap langsung, paen la yang tolong pinjamkan bahu dia. terima kasih kawan!

al-kisah lagu raya, masa sem1, aku ingat lagi, kawan aku ni pergi gatal buka lagu raya masa 1st ramadan, amik kau! aku dgn si icak ni nangis tak ingat! last2 paen yang berjiwa kental tu tutup. sambil teresak aku pun salahkan icak, kenapa kau buka lagu raya kan aku dah rindu mak abah aku. terus aku ambil phone dan call kedua-dua pengarang jantung aku.

p/s : raya2 jugak, ibadat dalam bulan ramadhan ni kena lebih diutamakan. stabilkan urusan dunia dan akhirat. korang dah bayar zakat? bayar taw! ingat! untuk johor RM8.50 je.. apalah sangat.. beli macam2 boleh kan? kenny rogers lagi mahal daripada zakat, itu menunjukkan anda mampu untuk membayar zakat. salam ukhwah!


yours faithfully,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!