Saturday, August 11, 2012

dari pujaan hati

assalamualaikum..al kisah tentang pujaan hati..kongsi cerita tentang tanda mata mereka buat diri ku..hahaha..mari2! jalan2 dalam ini cerita..

bermula dengan ayahanda dan bonda..

*hadiah jam tangan pemberian ibu tercinta sempena hari jadi ke 22 dan mangkuk bertulisan surah yasin pemberian abah..minum air yasin dalam mangkuk yasin, biar jadi orang..layankan aje..hee~


*ni nur hasrin a.k.a ain a.k.a kecik yang bagi..dia kesian tengok aku tak bercawan nak minum kena pinjam roomate masa kat umt dulu, dia ziarah aku kat umt, pas tu jalan 2 pkb, masa dia nak balik utem dia belikan aku ni..maceh! sebab alert dengan keadaan aku yang kekurangan ni..


*akak aku bagi sebab dia tahu yang adik dia sedang belajar untuk menjadi artist..maksud aku,aku sedang belajar art, belajar craft..so biladah profesional, akuakan jadi artist..artist bukan hanya pada pelakon atau penyanyi sahaja, tapi orang yang terlibat dalam art adalah artis juga..dengan berbekalkan benang dan jarum ni semangat la aku nak jadi macam Halta Dolmat! kihkihkih..


*sikat kecil ini sebenarnya untuk menyikat rambut barbie! tapi apa beza barbie dengan aku..hahaha..ofcos la barbie lagi cantek! sekarang sikat ni aku tak pakai da,aku letak dalam peti peringatan ni, ini pemberian dari fharaheen. dia ni kalau pergi dating tinggalkan aku sorang2 kat rumah sewa, nanti balik dia belikan aku roti red bean!kegemaran aku..nampak tak kawan ni pandai amik hati!


*ada juga yang alert yang aku ni tak pandai pakai wallet, semua sumbat je kat poket..bergumpal duit, nak keluarkan duit kne segumpal macam tu..maceh la cik kakal..sekarang sangat berguna wallet ni..dan tak ada gumpalan duit lagi :)


*minyak yuyi dari echa..masa berenang kat lata aku diserang nyamuk secara bertalu talu, jadi berbintat dikulit, dia syorkan yuyi ni..aku minta terus minyak ni, dan dia berikan dengan seikhlas hati..kihkihkih..
*ubat cocok hidung..ni mat alip bagi,masa aku demam dan diserang flu, akumintak tolong dia belikan soluble panadol dgn 100plus, tapi dia bagi extra ubat cocok hidung ni! huhu seriously aku tak reti pakai ubat ni, sedut terlebih perit kat otak..argh! sakit otak aku..hohoho..


*hahaha..abang aku belikan..nampak tak aku ni manja dalam famili..ramai ingat aku ni anak bongsu, padahal ada adik lagi sorang..hahaha..pape pun setelah berusia 22tahun ni, aku dah kurang menggelarkan diri aku sebagai ADIK, aku gantikan dengan SAYA! nampak formal dan sangat matang..toink..toink..walaupun asyik tergeliat je lidah ni, tapi sekurangnya aku cuba!chaiyok!


*nurin bagi masa lawatan kat perlis..dia beli 2, 1 untuk aku 1 untuk dia..sweety! rantai silver sponsor sendiri, azalinya rantainya warna hitam, aku tukar supaya namapak lebih sopan oleh gadis melayu..hohoho statement!chillax! maceh selalu belanja kita kfc sehingga berat kita naik mendadak keran dipaksa menemani anda 3hari seminggu untuk ke kfc..hohoho..rahsia bina badan!


*ni dari anak mami iaitu cik zana,,dia bagi semua member pompuan, sorang satu, member laki janan jelly oke! creative sangat anak mami sorang ni, handcraft handmade!


*cincin jed berwarna coklat itu! pemberian nurin masa kami berdua dating..aku yang teruja tengok batu jed ni, sangat la tertarik dengan gelang jed warna hijau, tapi last2 tak jadi beli sebab kalau aku beli mestilari bajet bulan tu, jadi akau tahan nafsu ni untuk memiliki gelang tersebut..huhu aku stres tau tak! benda minat tapi tak dapat! pape pun kembali kepada fitrah, bukan semua yang kita nak kita dpat miliki..akhirnya untuk mengubat duka lara, nurin belikan aku cincin jed ni, aku satu dia satu..see!so sweet! nurin kalau ada masalah senyum je, so dia memang gadis yang sweet! bukan macamaku gembeng! hahaha,.kenyataan!redha..
*cincin silver dari cinta hati siti nur syazwani, anak mami penang..dia bagi masa hari konvo aku, lebih berharga dari pingat dean!wani sahabat terbaik dikala susah dan senang, sangat memahami aku, pendengar yang baik, dan kalau aku marah dia, dia senyap je,pastu senyum..agak2 aku sanggup nak terus marah ke?kalau dia senyum, nanti aku baru sedar aku tengah marah dia, nanti aku malu sendiri dan mintak maaf terus..aku suka peluk dia!hahaha..kan dah rindu!


*ni dari budak skema, nurin namanye! dia beli masa lawatan kat negeri 9. kebetulan tarikh dah nak dekat dengan birthday aku ke 21..maceh la awak! ni namanya pengelap touch screen..orang lain pakai satu je,aku pakai dua2..hahaha..gila tamak!


*lembu ni aku dapat masa main tukar2 hadiah kat pantai bersama DPT CREW, lembu ni menjadi rebutan ramai kot, semua nak, time susun hadiah ni aku dah usha dah lembu ni, aku mesti dapat kau lembu, hahaha aku tak kira! setiap kali nombor dicabut, berdebar ni takut tak dapat, hah aku kalau apa aku minat takot tak dapat aku mula stres di jantung..akhirnya! aku dapat! serious takut tak dapat sebab aku orang terakhir yang cabut nombor..korang dapat rasa tak? aku kepingin sebab kau cute lembu, hijau mantol pulak tu, aku jaga elok punya, sekarang lembu ni aku ajar dia bergayut kat dalam wardrobe aku..owh ye, kene mention ke dari sapa? oke, dari cik kakal! kbai..


*khas dari duan awang chik, sebenarnya ni hadiah accident je, masa kat pantai melawi ada buat main tukar2 hadiah, si duan ni misunderstanding macam mana entah, dia beli lah hadiah terlebih2, dia bagi la aku hadiah terlebih ni..hahaha, maceh la ea..suka aku kawan dengan kau, sebab kalau kau mintak aku ajar kau, aku dapat makanan free! maceh burger ayam special! sekarang dah tak ada..sob sob..hah, tiba2 aku rindu burger abang mie kat depan poli tu..sodap nye thumb up!


*from sabahan! si alias riduan! al kisah cerita ni, masa last day DPTCREW buat makan2 kat pantai melawi, aku ni tengah feeling sob sob sebab nak berpisah dengan dorang, alias dengan spontan amik senduk ais kat tepi pantai dan tulis nama dia,bagi kat aku.. see so sweet! hahaha..pujian ikhlas dari aku untuk kau alias, aku suka tengok kau senyum, sweet! hahaha,,statement ni akan buat kau cakap kat aku yang aku merepek kan..lagi sweet kot bila nanti ko pakai baju raya colour peach mantol, yang kau harus redha pakainya di pagi raya, kau punya style rambut pun ala korea kena sangat dengan peach mantol tu..serious weh sweet, pagi raya nanti amik gambar muka redha oke! peace yaw!
*alias aku letak barang kau dalam ni bersama barang yang lain..hehehe..baik punya report..



*ni hasil tangan icak! masa ni dia kata dia boring masa kelas math, aku pulak masa ni suka sangat sebab dapat highest mark utk ujian 1 math..so time tengah fokus teliti jawapan yang salah, si icak ni lukis dengan pantas dan bagi kat aku..surprise! hahaha,so sweet!


*yang ni pun dari icak! aku suka pakai rantai gelang cincin, so dia bagi la aku, tapi aku simpan je..cerita rantai ni macam lawak sikit, icak cakap ni rantai yang keluar dari telur..what telur???big question mark here! blur+++ ala telur tikam masuk 2kupang (20sen) pas tu keluar telur tu..ooo, tikam tong! hahaha senget cuba cakap terang sikit aku ni loading..hee~mana entah dia jumpa tong tikam kat kelantan ni..sebab tu aku tak pakai rantai tikam kot..isy2..


*long sleeve tee from khairunnisa a.k.a icak! baju ni icak bagi aku masa aku sem 2, katanya dah tak muat, so ni kira bundle la, aku tak kisah bundle ke apa, janji bersih, nampak cute tee ni sebab ada word SUNSHINE kat bahagian depan, terasa macam aku sunshine la kan! ahahaha, tak pe kot nak perasan sikit..comel!bhahaha..


*from nik aisyah ameera a.k.a echa myra, actly from her mom (umi), hehe..suka umi dia, layan aku macam anak sendiri, naik segan + malu, bila umi bersungguh nak belikan baju, so aku cuci la mata mencari yg berkenan, baju ni mula2 aku pegang je, sbb nmpk smart, tiba2 terus umi suruh try, sblm try aku tgk hrga dulu..dan...you guess what?how much?RM99.99, brand jeep oke!..sgt la mahal, menggigil tangan den, dalam aku nak letak balik tu, umi perasan dan terus tanya, hah kenapa tak try? mahal la umi..dengan selambanya,umi pun cakap yang dia ada duit dan bekerja, apalah sangat..seriously, aku segan dengan echa, agak2 dia ni pernah merasa tak baju yang mahal2 ni..ecah pun bagi isyarat mata suruh layankan aje..aku ada juga tanay echa, umi ada belikan untuk dia baju harga macamni tak..echa cakap ada,so kurang la malu aku..seriously, blushing! pape pun thanks umi and echa..panjang umur kita sampai kuantan lagi..

p/s : terima kasih kepada semua yang menyanyangi diri ini..kihkihkih..kalian sentiasa di dalam hati..oke tolong jangan buat muka senget2 macam tu..hee~oke..peace yaw!

No comments:

wow awesome!