Friday, September 23, 2016

Tiba masa - bulat hati

Salam sayang Salam kenyit2 mata.
Ok semua hari ini baru ada masa berangan kat sini. Ada masa sebab aku last day kat tempat kerja w****. Aku buat last day sendiri. Tekad nekad buat hati. Meluat dah nak hadap ragam Manuela kat ofis tu. Ramai bermuka muka. Depan baik cakap yang molek je, belakang aku, jahanam mulut kau. Haha. Malas la nak hadap orang macam ni. Over thinking. Negative thinking. Busuk hati. Huh sabar lah wahai hati. Jadi aku cuma beritahu plan aku ni pada fatin. Hanya dia yang boleh dipercayai. Kesian juga nak tinggalkan dia. Dah 3bulan duduk bersebelahan. Apa2 masalah, cerita suka duka kami kongsi. Amboi macam bercinta. Entah, rasa selesa, banyak benda yang aku lalui sekarang, dia dah pernah lalui.

Semalam aku ada tanya satu soalan kepada kawan aku. Fatin, sepanjang kita kawan ni APA pendapat kau, aku ni macam mana? Serabut ke longkang ke? Baik pijak semut, semut jadi nyawa2 ikan ke? Suam2 air limau?

Jadi fatin pun berbesar hati cakap lah aku slumber yaya kau menggila gila. Haha. Sengal eh!  Slumber pada pandangan dia, aku kalau dah nekad nak buat sesuatu aku buat. Tak kisah lah apa orang keliling kata. Janji aku bahagia. Actually keputusan macam ni pun ada tak eloknya juga. Nampak macam selfish. Tapi aku ada sebab bulat hati hilang tanpa khabar, aku dah fikir juga tentang orang lain. Pasti tak ada siapa yang akan susah bila aku tiada. Pasti tiada yang meroyan.

Terima kasih fatin yang skema. Jaga diri. Jangan bagi orang buli kau. Ramai yang pakai topeng. Bermuka muka.

People cry because they're not weak, it's because they've strong too long. Be a strong woman mama and wife. Will miss you fatin.

No comments:

wow awesome!