Saturday, September 3, 2016

Percayalah! Jarak jauhnyaaa

Salam Sejahtera rakyat jelata.. eh!

Hi hi hi semua!!!!!

Bersawang dah blog kita ni

Dah berabad tak update sejak bertukar status seorang isteri kepada seorang suami

Kami masih belum berpeluang duduk sebumbung walaupun dah setahun berumah tangga, eh kejap! Oh! Kat rumah kami memang ada tangga, 3 anak tangga menuju dapur.. hiks..

Walaupun belum duduk sebumbung kami cuba adakan masa untuk berjumpa, paling rajin 2 minggu sekali, dan bila dah sibuk tahap cipan sebulan sekali, bila dah betul2 sibuk tahap dewa 2 bulan sekali, tu paling maksimum.. haisss.. terokkk rasa.. rasa dalam setahun ni, bila ditolak ditambah masa kami ni tak sampai pun sebulan..
Kadang2 lupa kita ni dah berstatus puan.. ops! Terlupa.. sorryyy!!!

Ada orang bertanya "percaya eh kau dekat suami duduk jauh2 macam ni?" (Ni namanya soalan syaitonnn!) Dengan bijaksana aku menjawab "GILA KAU! Tak kan aku tak percaya suami aku, dia tengah cari rezeki tu. Tinggal dengan mak pak dia lagi. Perlu ke aku ragu2? (Jawab la soalan ni syaiton) maka syaiton tadi pun menjadi cengkerik nyawa2 ikan krik krik krik

Orang yang macam ni, aku tak tahulah dia sengaja atau tidak, perasan atau tidak, sedar atau tidak dengan soalan yang diajukan. Mungkin cemburu tengok aku ni steady tak ada masalah, jadi dia nak tolong aku mencipta masalah. Nampak tak bertapa terluangnya masa hidup dia. Kesian orang macam.

Apa2 pun kita doakan yang baik2 je, kami suami isteri pun baik2 je, tak sempat bercakaran, ye lah nak cakor macam mana kan, duduk jauhnyaaaa berbatu bata.

Mohon doakan kami dapat melayari rumahtangga dengan aman bahagia dunia hingga akhirat. Aaminn.

Salam kasih sayang muah muah
Muwaqiah Mustafa
(Isteri kepada Syuwari Sutrisno)

No comments:

wow awesome!