Monday, November 28, 2011

cerita si budak nakal

bayi 10.4.90,
abang aku cerita,masa aku keluar dari perut mak aku dan jadi ahli keluarga baru kat rumah ni, abah kurung abang dalam gerobok, sebabnya abang nakal sangat..ye,,,semua akui perkara ni,,
menangis2 abang aku cerita..lama sangat kene kurung...ABANG MAAFKAN AKU TAW..BUKAN AKU YANG NAK KAU KENA KURUNG..

kami adik beradik dijaga oleh mak angkat,,mak abah kan kerja,,jadi kena lah hantar kami kat pengasuh..ala jiran kami je..masa ni kami duduk kat TAMAN SRI SKUDAI sebelum berpindah kat TAMAN SKUDAI BARU masa umur aku 2thn...

dan masa umur aku 2thn ni la, mak angkat aku buat jamuan untuk birthday aku...so sweet...thanks makMAH.. ;)

walaupun dah pindah kamiadik beradik still dijaga oleh makMAH..

kisah hidup aku time umur aku 4thn ,,kena duduk kat uma nenek saudara..

masa kecik dulu main dengan pak cik yang sama muda dengan aku..aku panggil dorang cikAM dengan cikADI..sekarang dah besar kalau jumpa semua senyum2 siput...dah besar bila teringat zaman kecik dulu..MEMALUKAN!!!

masa main2 dengan cikAM ni semua benda dia baling, dia sangat hyper...sampai satu masa tu barang mainan dia PELEP0KKKK!!atas kepala aku...AD0Iiiii!!!

dan tanpa berlengah,,senjata aku pon keluar...iaitu WAAaaaaaa!!!! menangis je la yang aku tahu...

dan time ni aku suka sebab cikAM ni kene marah...wee~suka aku...
dan yang tak best nye,,cikAM ni main merajok2 pula...
aku nak main dengan sape kalau dia dah merajok kan..

nak main dengan cikADI,,,huhuhu~buat pengetahuan korang dia sangat skema...
sebenarnya masa aku 4thn dia dah darjah 1..jumpa dia pon time aku nak balik rumah setelah bergusti dengan cikAM dari pagi sampai petang..

tapi yang best nye cikADI ni,,bila aku nangis dia la pandai nak pujok..
dia akan amik ais krim mak dia buat..kita orang akan melantak ais krim tu sesuka hati,,,

sampai la kena marah.."KANG DEMAM MAKAN BANYAK NI!!!ANAKWONG,,ANAKWONG!!!"
hah!!kan dah kene marah...cikADI aku juga yang kene...hee~

sebenarnya ais krim tu untuk niaga...nenek aku dia jual ais krim malaysia buatan sendiri tu,,
kalau kita orang makan tak ingat dunia,,memang lingkup la jawabnya...hehehehe...


banyak kenangan masa tu,,yang aku ingat cikADI balik dari sekolah menangis sebabnya,,DIA TERBERAK DALAM SELUAR!!!hahahaha...biasa la kan baru masuk sekolah,,takut nak pergi tandas agaknya...yang cikAM lepas dia balik tadika dia la yang teman aku main..KAMI LAH POWER RANGER!!!setiap hari ada je lebam,,benjol kepala aku tak payah cerita la kan...

aku duduk dengan nenek sedara ni kejap je..aku sendiri tak nak pergi sebab KENA MAKAN PAKSA!!!huhuhu...setiap hari akan menangis disebabkan ini...


pagi2 mak akan sediakan makanan untuk aku,,dari pagi sampai ke petang..
pintu kunci,,tv dibuka,,mainan tersedia...begitulah setiap hari..hehehe...mak tak berani lepaskan aku main2 kat luar rumah...berakhirlah kisah budak usia 4thn...

mak abah dah tak bleh buat apa..akhirnya!!mak abah amik keputusan tinggal aku kat uma sorang...


aktiviti KAMI BERTIGA...main video game!!
ingat lagi masa beli benda ni abang aku tak nak balik rumah selagi abah tak beli kan...
nak tak nak...AKHIRNYA DAPAT!!! wee~~~game famous masa tu MR ROMEO kot,,,tak ingat la..

selain tu,,kita orang suka bergusti,,,biasanya aku yang kalah,,,dorang mana nak ngaku kalah,,dorang besar,,mesti la menang...ADESSS!!!


bila umur aku 5thn baru mak aku bagi main kat luar dengan kakak aku dan anak jiran,,nama jiran aku kakANN..dah kawin dah sekarang anak sorang..

kita orang main masak2, main kejar2, main sembunyi2, main nyanyi2..wee~~ seronoknya masa tu...



bila kat uma pulak aku dengan abang aku mengganas...hahaha..kita orang main bola sepak..

BOLA = BOTOL PLASTIK...memang kawkaw la kena batang hidung ke,,, kepala ke,,

abang aku ganas tak ganas la kan...tau la kalau budak laki main macam mana...aku jatuh ada dia kisah ke...janji dapat rembat bola botol tu masuk gawang=ruang bawah mesin jahit dengan ruang bawah rak tv...hahaha...lagi kecik gawang kita orang dari gawang gol futsal dengan gawang bola padang kan??kes pijak memijak ni perkara biasa...umur dah 5thn ni aku kurang menangis dah..jiwa kental sikit...hee~

itu aktiviti aku dengan abang aku..cerita aku dengan akak aku pula...selain main dengan anak jiran kita orang bila kat dalam rumah...hahaha,,KAMILAH POWER PUFF GIRL..

kita orang main LUNCUR BEDAK!!meluncur di atas lantai..KORANG PERNAH MAIN??tak kan??hehehe...jangan tiru kalau rasa akhirnya korang tak selamat...

LUNCUR BEDAK NI ALA2 LUNCUR AIS TU...hehehe...

kita sarung plastik kat kaki..lantai tabur dengan bedak banyak2..DAN!!!!!!
AKSI BERMULA..wee~~~

korang mesti ingat mesti sepah gila rumah kan??tau tak apa...bila dah mind set balik nanti abah marah...da puas bermain,,kita orang kemas la...lalalala....


itu la aku masa umur 5thn,,,wah!!!tahun depan da masuk tadika la...

KISAH 6thn,,bermula la kehidupan sebagai seorang pelajar...

KAMI PELAJAR DI TADIKA ANSAR,
KAMI DATANG UNTUK BELAJAR,
MENIMBA ILMU,
MEMBINA IMAN,
UNTUK MENJADI INSAN SOLEH..

INI LAH LAGU TADIKA AKU!!!ingat lagi taw...

mula2 datang,,,mak eh,,ramainya budak2...kenapa semua pakai tudung??
aduh abah ni??? :(

ABAH!!!!! waAAAAaaaa!!! hah nangis senyap je...air mata mengalir2...
janggal gila masa tu...dengan kawan baru...emmm....TAPI SEHARI JE AKU PENDIAM TAHAP CIPAN..KEJUTAN BUDAYA KAU... TAPI ESOKNYA...

dengan pakaian seragam,,dengan tudung???ok,,,aku tak pernah bertudung sebelum tu..senget benget tu fashion la masa tu...tapi tak kekok bila bertudung..okay je...

zaman tadika memang seronok...nanti aku cerita kat entry tajuk lain pulak ea...

masa umur 6thn ni aku da pandai pergi kedai sendiri,,mak kan tulis barang yang dibeli,,then aku pergi kedai,,bagi list barang,,pak cik hashim bungkus barang dan aku bayar...yang best nye pergi kedai sendiri ni dapat ciluk beli jajan sekali...

aku start tolang mak pergi beli barang ni..start ada adik dalam perut mak aku...
adik???mula2 tak dapat terima..dan...nanti aku cerita ea punya tak suka nya aku ada adik..

dan akhir sekali time umur 6thn ni la...aku memang betul2 berdikari...
dan orang cakap aku lagi meatured dari kakak aku...hehehehe...betul la...


okay last,,sebelum aku stop kan entry ni,,Align Centerkalau raya,,mak akan buat baju raya aku dengan akak aku sama warna sama kain..
we look like twin..until now...everyone say like that...

sampai sini saja cerita ringkas budak hebat!!! ngee~perasan jep..


sincerely,
keeya mustafa

No comments:

wow awesome!